ACTIVITATS de LECTURA

Llegir els millors llibres:

Recomanar un llibre per Instagram amb una foto i l'explicació de per què el recomanem? 

Ha de portar l'etiqueta: #millorsllibreserpis

Després traurem una llista en la bilbioteca dels milllors llibres triats pels lectors del Serpis.


Textos teatrals: Podeu triar algun d'aquests textos per representar en valencià i en castellà. També podeu adaptar acudits o algun dels llibres que heu llegit, contes tradicionals, com els que podeu trobar ací.

Vocabulari i parts d'un teatre: consulteu-lo ací i anoteu en el vostre quadern les parts més destacades.
 
Quan s'hageu posat d'acord en la tria, prepararem una dramatització per fer-la a classe. Haureu de repartir-vos els papers, memoritzar-los i preparar el vestuari i el maquillatge adequats.

Exemple:





Altres possibles lectures: Parlem d'amor, tu tries





LECTURES DE POESIA per a la 2a AVALUACIÓ: 
 
GALAN, A.: Qui no sap riure, no sap viure. Ed. Andana.
GRANELL, M. L'illa amb llunes, Ed. Tabarca.
GRANELL, M: La lluna que riu i altres poemes. Ed. Anaya.
GRANELL, M. La dansa dels versos. Editilde.

En castellano, iremos a la biblioteca para elegir el libro de poemas que preferimos i realizaremos el mismo trabajo que en valenciano.

Treball de la lectura:

- Indiqueu la informació del llibre que heu triat per llegir: autor, títol, interpretació de la imatge de la portada.

- Expliqueu els temes dels poemes i les idees que ens transmeten.

- Il·lustreu el poema que més us agrade en forma de cal·ligrama o dibuix que l'acompanye. També podeu transformar-lo en una poema objecte.

- Escriviu el vostre poema original tot transformant el poema que heu triat per indicar les vostres idees o sentiments personals. L'heu d'acompanyar d'una imatge per tal de convertir-lo en un poema visual, cal·ligrama o poema objecte, com els que podeu trobar ací

- En grup: graveu un videopoema on apareguen imatges i música que acompanyen i completen el sentit del poema amb dibuixos o fotos creats per vosaltres.   

ACTIVITAT: Per començar, veiem exemples de videopoemes i indiqueu quin és el tema i les idees que es transmeten, si són o no adequades les imatges i la música.

Blaus from Toni Ros (Tangata Manu) on Vimeo.

    




 
Escolteu la següent cançó i completeu la lletra. Després escriviu la vostra pròpia versió sobre el significat de la vida:


LA POESIA EN LES XARXES

Inundem la xarxa de poesia durant l'emissió del Plaerdemavida
@plaervidAPunt del 14 de febrer del 2018.
LA POESIA EN LES XARXES #PlaerdePoesia

Com porteu la selecció dels poemes per al programa de dimecres que ve?

ACTIVITAT: Trieu els versos que us colpisquen de debò, que us toquen el cor i participeu en el
Per exemple, aquest són alguns que jo he triat: 
 
"Tot és

inútilment important,

apressadament negligible,

apassionadament falaç.


Fugaç remor que l'oblit devora."

(Marc Granell)











En Plaerdemavida s'està preparant un programa dedicat a la poesia en les xarxes socials per a dimecres 14 de febrer d'una a dos del migdia. Plaerdemavida és un programa de divulgació sobre literatura que s'emet per À PUNT MÈDIA, la nova ràdio autonòmica. La poesia està molt present en algunes xarxes i arriba a lectors joves com no havia passat mai.


En l'estudi es parlarà amb la poetessa d'Oliva Maria Josep Escrivà (@MjEscriva) autora del poemari 'Serena Barca' (guardonat amb el premi de la crítica d'escriptors valencians com a millor poemari del 2017) i amb el periodista i divulgador de poesia Francesc Piera (@poesia2012) que en saben molt d'aquest tema. Voldríem que durant el programa s'omplira la xarxa de poesia.


La proposta és fer tuits amb poemes o fragments de poemes a través de la xarxa Twitter des de les classes dels instituts que hi vulguen participar. Com sabeu, el límit de caràcters és de 280 i per tant caldria un treball previ de selecció i preparació dels versos que tuitejarem. Els alumnes que hi participen han de tindre 14 anys o més. Seria convenient que obrireu un compte de Twitter expressament per a aquesta activitat que d'alguna manera deixara clar de quin institut i classe prové el tuit. Així podrem nomenar el vostre institut quan llegim el poema que heu tuitejat. Per exemple, de nom d'usuari podem posar @IES3SerpisVAL

No cal que tot l'alumnat tuitege des del seu mòbil i potser seria més senzill organitzar-se en equips i reduir el nombre de dispositius. El joc comença quan comença l'emissió del programa que és en directe. En l'estudi de ràdio es parlarà de poesia amb els convidats i es llegirà el que aneu tuitejant en la primera mitja hora del programa, de 13.00h a 13.30h tot i que s'allargarà fins al final del programa a les 14.00h.
 

Per a agrupar tots els tuits usarem l'etiqueta #PlaerdePoesia
Si voleu participar en l'activitat feu-nos-ho saber enviant un missatge a plaerdemavida@apuntmedia.es
Els instituts que hi participeu rebreu un lot de llibres per a la biblioteca del centre que regala l'Acadèmia Valenciana de la Llengua.


 


 LA LECTURA EN VEU ALTA
 




Llegiu el següents textos en valencià

Consultem les eines per treballar la lectura.

 




ABANS DE LA LECTURA: EN LA BIBLIOTECA
1. Haureu d'escriure al vostre quadern la següent informació:
    a. Fitxa tècnica dels 2 llibres de valenciài de castellà:
     - Autor i dades personals.
     - Títol i a què penseu que es refereix
     - Editorial. Any i lloc d'edició
     - Públic a qui va dirigit
     - Gènere
   - Descripció de la portada i el que us suggereix que significa en relació al llibre.
    b. Breu sinopsi dels llibres.
    c. Explicació del motiu pel qual heu triat aquests llibres com a  lectura.

DURANT i DESPRÉS DE LA LECTURA. Es realitzaran 2 treballs :

1) TREBALL INDIVIDUAL:
explicació dels elements de la narració
  • narrador,
  • personatges,
  • espai,
  • temps,
  • estructura,
  • valoració (sobre l'ambient, els personatges, el misteri, els temes que es plantegen, l’episodi que us ha semblat millor, sobre altres versions en cine i en música).
2) TREBALL EN GRUP: formareu grups segons els llibres que hàgeu triat. Els que coincidiu en la lectua fareu una adaptació en videolit, dramatitzant una situació, o en forma de booktràiler, com si presentàreu el tràiler del llibre, o bé en còmic (il·lustrant l'acció principal) o kamishibai (teatre de paper).

- Indicacions per fer el videolit i el booktràiler:
- Indicacions per fer un kamishibai: creació Exemples en aquesta web

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada