Llegir els millors llibres:
Recomanar un llibre per Instagram amb una foto i l'explicació de per què el recomanem?
Ha de portar l'etiqueta: #millorsllibreserpis
Després traurem una llista en la bilbioteca dels milllors llibres triats pels lectors del Serpis.
Textos teatrals: Podeu triar algun d'aquests textos per representar en valencià i en castellà. També podeu adaptar acudits o algun dels llibres que heu llegit, contes tradicionals, com els que podeu trobar ací.
Vocabulari i parts d'un teatre: consulteu-lo ací i anoteu en el vostre quadern les parts més destacades.
Quan s'hageu posat d'acord en la tria, prepararem una dramatització per fer-la a classe. Haureu de repartir-vos els papers, memoritzar-los i preparar el vestuari i el maquillatge adequats.
Exemple:
Altres possibles lectures: Parlem d'amor, tu tries
GALAN,
A.: Qui no sap riure, no sap viure.
Ed. Andana.
GRANELL,
M. L'illa amb llunes, Ed.
Tabarca.
GRANELL,
M: La lluna que riu i altres poemes. Ed. Anaya.
GRANELL, M. La dansa dels versos. Editilde.
Per temes: http://www.viulapoesia.com/
En castellano, iremos a la biblioteca para elegir el libro de poemas que preferimos i realizaremos el mismo trabajo que en valenciano.
Treball de la lectura:
- Indiqueu la informació del llibre que heu triat per llegir: autor, títol, interpretació de la imatge de la portada.
- Expliqueu els temes dels poemes i les idees que ens transmeten.
- Il·lustreu el poema que més us agrade en forma de cal·ligrama o dibuix que l'acompanye. També podeu transformar-lo en una poema objecte.
- Escriviu el vostre poema original tot transformant el poema que heu triat per indicar les vostres idees o sentiments personals. L'heu d'acompanyar d'una imatge per tal de convertir-lo en un poema visual, cal·ligrama o poema objecte, com els que podeu trobar ací
- En grup: graveu un videopoema on apareguen imatges i música que acompanyen i completen el sentit del poema amb dibuixos o fotos creats per vosaltres.
ACTIVITAT: Per començar, veiem exemples de videopoemes i indiqueu quin és el tema i les idees que es transmeten, si són o no adequades les imatges i la música.
Blaus from Toni Ros (Tangata Manu) on Vimeo.
Escolteu la següent cançó i completeu la lletra. Després escriviu la vostra pròpia versió sobre el significat de la vida:
LA POESIA EN LES XARXES
Inundem la xarxa de poesia durant l'emissió del Plaerdemavida
@plaervidAPunt del 14 de febrer del 2018.LA POESIA EN LES XARXES #PlaerdePoesia
@plaervidAPunt del 14 de febrer del 2018.LA POESIA EN LES XARXES #PlaerdePoesia
Com porteu la selecció dels poemes per al programa
ACTIVITAT: Trieu els versos que us colpisquen de debò, que us toquen el cor i participeu en el
Per exemple, aquest són alguns que jo he triat:
"Tot és
inútilment important,
apressadament negligible,
apassionadament falaç.
Fugaç remor que l'oblit devora."
(Marc Granell)
En Plaerdemavida s'està preparant un programa dedicat a la poesia en les xarxes socials per a dimecres 14 de febrer d'una a dos del migdia. Plaerdemavida és un programa de divulgació sobre literatura que s'emet per À PUNT MÈDIA, la nova ràdio autonòmica. La poesia està molt present en algunes xarxes i arriba a lectors joves com no havia passat mai.
En l'estudi es parlarà amb la poetessa d'Oliva Maria Josep Escrivà (@MjEscriva) autora del poemari 'Serena Barca' (guardonat amb el premi de la crítica d'escriptors valencians com a millor poemari del 2017) i amb el periodista i divulgador de poesia Francesc Piera (@poesia2012) que en saben molt d'aquest tema. Voldríem que durant el programa s'omplira la xarxa de poesia.
La proposta és fer tuits amb poemes o fragments de poemes a través de la xarxa Twitter des de les classes dels instituts que hi vulguen participar. Com sabeu, el límit de caràcters és de 280 i per tant caldria un treball previ de selecció i preparació dels versos que tuitejarem. Els alumnes que hi participen han de tindre 14 anys o més. Seria convenient que obrireu un compte de Twitter expressament per a aquesta activitat que d'alguna manera deixara clar de quin institut i classe prové el tuit. Així podrem nomenar el vostre institut quan llegim el poema que heu tuitejat. Per exemple, de nom d'usuari podem posar @IES3SerpisVAL
No cal que tot l'alumnat tuitege des del seu mòbil i potser seria més senzill organitzar-se en equips i reduir el nombre de dispositius. El joc comença quan comença l'emissió del programa que és en directe. En l'estudi de ràdio es parlarà de poesia amb els convidats i es llegirà el que aneu tuitejant en la primera mitja hora del programa, de 13.00h a 13.30h tot i que s'allargarà fins al final del programa a les 14.00h.
Per a agrupar tots els tuits usarem l'etiqueta #PlaerdePoesia
Si voleu participar en l'activitat feu-nos-ho saber enviant un missatge a plaerdemavida@apuntmedia.es
Els instituts que hi participeu rebreu un lot de llibres per a la biblioteca del centre que regala l'Acadèmia Valenciana de la Llengua.
Si voleu participar en l'activitat feu-nos-ho saber enviant un missatge a plaerdemavida@apuntmedia.es
Els instituts que hi participeu rebreu un lot de llibres per a la biblioteca del centre que regala l'Acadèmia Valenciana de la Llengua.
LA LECTURA EN VEU ALTA
Consultem les eines per treballar la lectura.
ABANS DE LA LECTURA: EN LA BIBLIOTECA
a. Fitxa tècnica
dels 2 llibres de valenciài de castellà:
- Autor i dades personals.
- Títol i a què penseu que es refereix
- Editorial. Any i lloc d'edició
- Públic a qui va dirigit
- Gènere
- Descripció de la portada i el que us suggereix que significa en relació al llibre.
- Descripció de la portada i el que us suggereix que significa en relació al llibre.
b. Breu sinopsi dels
llibres.
c. Explicació
del motiu pel qual heu triat aquests llibres com a lectura.
DURANT i DESPRÉS DE LA LECTURA. Es realitzaran 2 treballs :
1) TREBALL INDIVIDUAL: explicació dels elements de la narració
DURANT i DESPRÉS DE LA LECTURA. Es realitzaran 2 treballs :
1) TREBALL INDIVIDUAL: explicació dels elements de la narració
- narrador,
- personatges,
- espai,
- temps,
- estructura,
- valoració (sobre l'ambient, els personatges, el misteri, els temes que es plantegen, l’episodi que us ha semblat millor, sobre altres versions en cine i en música).
2) TREBALL EN GRUP: formareu grups segons els llibres que hàgeu triat. Els que coincidiu en la lectua fareu una adaptació en videolit, dramatitzant una situació, o en forma de booktràiler, com si presentàreu el tràiler del llibre, o bé en còmic (il·lustrant l'acció principal) o kamishibai (teatre de paper).
- Indicacions per fer el videolit i el booktràiler:
- Indicacions per fer el videolit i el booktràiler:
- Com fer un videolit
- Com fer un booktràiler. Exemples de booktràilers: L'amant de Picasso". Isabel-Clara Simó
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada