Opinió

La teua opinió compta!

Projecte per aprendre a expressar la vostra opinió i recollir les vostres aportacions sobre algunes qüestions referides a diferents temes. Aquestes aportacions s'arreplegaran en el blog que podran veure altres docents, estudiants i famílies dels centres participants.

Les propostes que feu podran arribar a la direcció del centre, a l'ajuntament o a les instàncies adequades perquè es tinguen en compte i es puguen realitzar.

La vostra participació serà anònima, excepte per a la vostra professora ja que és un treball de classe. Només posareu les vostres inicials del nom i del cognom en els textos que escriviu.

En què heu de fixar-vos? 

1. El títol: Pensa que ha de ser original i convidar al lector a llegir la teua argumentació.
2. Els arguments: Són els motius, les raons que aportes per a defensar la teua opinió. Pensa que han d'estar ben justificats, no pot ser alguna cosa com "perquè vull". No oblides que l'objectiu és convéncer a qualsevol que estiga llegint el text. 
3.  Conclusió: Igual que el títol és important, la conclusió és fonamental. És l'últim que mirarà el lector (i el professor!) i, per tant, cal deixar un bon sabor de boca. És com un resum breu final. 

TIPUS D’ARGUMENTS


. D'autoritat. S'apel·la a persones de prestigi, institucions... per potenciar la tesi.
De quantitat. L'emissor aporta dades científiques, històriques, numèriques... que 
  apareixen com  a irrefutables.
. D'analogia. S'intenta convèncer el receptor amb un cas semblant per ressaltar 
  semblances o diferències.
. De causa. Es presenta un fet i després les causes que l'han produït.
. De conseqüència. L'argumentació es basa en el resultat que produeix.
. De generalització o exemplificació. A partir d'un o dos exemples, científicament 
  comprovats, es generalitza.
. D'apel·lació a valors superiors. L'emissor apel.la a valors superiors (llibertat, igualtat,...) 
  per defensar la tesi.
. La contraargumentació. L'autor formula en el text les possibles objeccions (tesi 
  contrària) a la seva posició, per tal de neutralitzar-les amb nous arguments que refermen  
  la seva tesi. L’ús dels contraarguments serveixen per a donar més solidesa a     
  l’argumentació. És una manera de dir “no penseu que no sé els arguments en contra, però tot i així seguisc defensant la meva posició”.
  Algunes estructures que serveixen per a formular els contraarguments  podrien ser: “És   
  cert que..., però", "Malgrat que..., també", "Alguns diuen que ..., però".

1a activitat
Redacció individual d'un text d'opinió (argumentatiu): Escriu 10 línies en les quals expliques quan va ser la darrera vegada que vas convéncer una persona adulta d'alguna cosa que tu opinaves o que volies fer. Assenyala quines raons o arguments vas utilitzar, quin et sembla que va ser el més efectiu i per què.
     2a activitat
    Elige alguna de las seguientes ideas para explicar tu opinión al respecto y escribe un texto d'unas 10 líneas que tenga un título, utilize al menos 3 argumentos diferents para convencer y una conclusión:

     
     ACTIVITAT 3: Llegiu el següent text i expliqueu la vostra opinió a favor o en contra:

    El arte de amar (fragmento)
    Obra: El arte de amar | Autor: Erich Fromm | Tipo de texto: Argumentativo

    " En contraposición a la unión simbiótica, el amor maduro es ser-uno bajo la condición de conservar la propia integridad e independencia y, por ello, también la propia individualidad. El amor del hombre es una fuerza activa que derriba los muros por los que el hombre está separado de sus prójimos, y que los une con los otros. El amor le permite superar el sentimiento de aislamiento y separación, pero le permite también permanecer fiel a sí mismo y conservar su integridad, su ser-así. En el amor se da la paradoja de que dos seres llegan a ser uno y, sin embargo, siguen siendo dos... El amor es una actividad, y no un afecto pasivo. Se puede describir, de una forma muy general, con la afirmación de que el amor es, sobre todo, un dar y no un recibir. " 


     

    6 comentaris: